راه هاي ترك خودارضايي از نظر اسلام و لذت ترك

دانستن اطلاعات زياد در وبلاگ ما

راه هاي ترك خودارضايي از نظر اسلام و لذت ترك

۷۲ بازديد

بسياري از افراد جامعه براي ترك خودارضايي به دنبال روش هاي مذهبي و ديني هستند تا از اين طريق بتوانند از اين عادت مخرب نجات پيدا كنند. به همين خاطر در اين مقاله از مجله آنلاين فارسي ها به نشاني اينترنتي farsiha.ir مي خواهيم تا شما عزيزان را با روش هاي ترك خودارضايي از نظر اسلام بيشتر آشنا كنيم.

راه هاي ترك خودارضايي از نظر اسلام

به گزارش مجله خبري فارسي ها, امروزه بسياري از افراد جامعه درگير بيماري خودارضايي هستند و براي ترك آن نياز به مشاوره ترك خودارضايي داريند تا بتوانند از شر اين عادت خلاص شوند. حتما مي دانيد كه خودارضايي از جمله امراضي است كه اگر افراد اقدام به ترك آن نكنند در آينده نچندان دور با مشكلات مخرب و جبران ناپذير مواجه خواهد ساخت. ترك خودارضايي با روش هاي متنوعي صورت مي گيرد كه يكي از اين راه حل ها از طريق اسلام و از جنبه اسلامي مي باشد كه شايد اين طريق بتواند براي افراد كارساز و موثر واقع شود. در ادامه با روش هاي ترك خودارضايي از نظر اسلام و ديدگاه اسلام در مورد خودارضايي بيشتر آشنا مي شويد.

ديدگاه اسلام در مورد خودارضايي

دين مقدس اسلام كه از جانب خدا و براي رشد تعالي انسان است، خودارضايي را حرام و ناخوشايند برشمرده و در مقابل آن موضع مخالف گرفته است. در تفاسير اسلامي از خودارضايي به عنوان عادت مخرب ياد شده است كه حرام مي باشد. در واقع در قرآن كريم  بيان شده كه: هر كه با غير همسرش شهوت خود را رفع كند از فاسقان خواهد بود. همچنين امام صادق (عليه السلام) فرمودند: «در قيامت براي خودارضايي عذاب دردناكي در نظر گرفته شده است»

راه و روش هاي ترك خودارضايي از نظر اسلام

در اين بخش از محتواي وبسايت مجله خبري فارسي ها مي خواهيم تا شما را با راه و روشهاي ترك خودارضايي از نظر اسلام بيشتر آشنا كنيم كه عبارتند از:

راه هاي ترك خودارضايي

  1. تقويت اراده و افزايش عزت نفس
  2. از تماشاي فيلم و تصاوير تحريك كننده و خواندن رمان هاي عاشقانه خودداري كنيد.
  3. برنامه ريزي صحيح براي انجام ورزش هاي انفرادي و تيمي
  4. تهيه برنامه فشرده و تمام روز براي بيكاري، تنهايي و زمان خواب
  5. پرهيز از معاشرت و زندگي با دوستان منحرف و فاسد
  6. از پوشيدن لباس هايي كه شما را تحريك مي كند همچون لباس تنگ و كوتاه جدا خودداري كنيد
  7. از نگاه كردن به بدن برهنه خود و ديگران بپرهيزيد
  8. خوابيدن برروي شكم و حتي پاها نيز سبب تحريك شما مي شود و بايد خودداري كنيد
  9. پرهيز از مصرف غذاهاي تند، پركالري و چرب و تنقلات محرك جنسي مانند موز، شكلات، انجير، خرما، پياز، فلفل و ادويه، گوشت قرمز، پيتزا، سوسيس، سوسيس، نوشابه و…
  10. تخليه مثانه و رفتن به دستشويي قبل از خواب
  11. بايد هفته اي چند بار اقدام به گرفتن روزه كنيد
  12. خواندن قرآن و تفكر در معاني آيات
  13. مراقبت از چشم و چشمچراني
  14. افكار جنسي را از ذهن دور كنيد
  15. با ذكر خدا و يادآوري آسيب هاي روحي، جسمي، رواني و اجتماعي اين عمل زشت، افكار جنسي را كه به ذهنتان خطور مي كند، فوراً از بين ببريد.
  16. تنبيه بدني خود در صورت لزوم
  17. اوقات فراغت خود را با مطالعه، ورزش، عبادت و دعا پر كنيد.
  18. هنگام خواب سعي كنيد شكم خود را بيش از حد معمول پر نكنيد و هرگز به صورت نخوابيد.
  19. اجتناب از ارتباط با جنس مخالف
  20. عدم تاخير در ازدواج
  21. از ديدن زوج هاي جوان خودداري كنيد

خودارضايي در قرآن

در قرآن و روايات آيات روشني وجود ندارد كه به صراحت بيان كند خودارضايي حرام است، اما آياتي هستند كه بر حرام بودن آن دلالت دارد. در اينجا به برخي از آن ها اشاره مي كنيم كه عبارتند از:

ترك خودارضايي از نظر اسلام

خداوند متعال در قرآن كريم در آيه ۳۲ سوره اسراء مي فرمايد: «حتي به زنا نزديك نشويد كه آن كار بسيار بد و راه بسيار بدي در پيش شما است.» اكثر علما ادعا مي كنند كه خودارضايي يكي از مشكلاتي است كه منجر به زنا شود . بنابراين خداوند مسلمان را از هر راهي كه به كفر منتهي شود حرام كرده است. همچنين از پيامبر اكرم (ص) نقل شده است كه فرمودند: «اي جوانان، هر كه از شما استطاعت ازدواج دارد، ازدواج كند زيرا شما را از نگاه كردن به آنچه كه نبايد باز مي دارد و از گناه جلوگيري مي كند. »

حتما مي دانيد كه خودارضايي توسط زن و مرد انجام مي شود و هر كس اين كار را انجام دهد قطعاً مرتكب گناه مي شود و حرام است. اما چرا خودارضايي براي زن و مرد حرام است؟ در زير به برخي از عوارض خودارضايي از ديدگاه اسلام اشاره مي شود كه عبارتند از:

  • كاهش موفقيت و رشد شخصي

يقيناً موفقيت ما فقط از جانب خداوند متعال است و به اذن او مي توانيم به موفقيت برسيم. اما براي ما غير ممكن است كه آنچه را كه خدا نفرت دارد انجام دهيم و به توفيق خدادادي برسيم. مسلماني كه خودارضايي مي كند، شانس موفقيت او را به مرور زمان كاهش مي يابد.

  • كم كم از جامعه حذف مي شويد

از نظر اسلام، عوارض خودارضايي نه تنها باعث آسيب به فرد مي شود بلكه زندگي اجتماعي فرد را نيز به شكل بسيار بدي تحت تاثير قرار مي دهد. او توسط جامعه خود طرد شده يا احتمالاً از جامعه بيگانه مي شود

  • اندام هاي جنسي را ضعيف مي كند

خودارضايي نه تنها در مردان، بلكه مي تواند اندام تناسلي زنان را نيز ضعيف كند. اگرچه مي تواند باعث ناتواني جنسي در مردان شود اما همين امر در مورد زنان نيز صدق مي كند. بنابراين توصيه مي شود از خودارضايي خودداري كنيد زيرا مي تواند به بدن شما آسيب برساند. ممكن است براي مدتي از خودارضايي لذت ببريد اما جنبه هاي منفي آن ارزش لذت بردن را ندارند.

سخن پاياني

در پاسخ به كساني كه معتقدند خودارضايي مفيد است يا به دنبال مجوز پزشكي هستند، مي گوييم كه خودارضايي مبناي علمي ندارد زيرا تعداد زيادي از افراد كه در جلسات مشاوره ترك خودارضايي حضور داشتند, اعتراف كرده اند كه خودارضايي براي بدن آن ها مضر بوده و به دنبال درمان آن هستند. از جمله مواردي كه اين دسته از افراد در جلسه مشاوره گفتند: افسردگي شديد, ريزش مو, آسيب به سيستم عصبي و كاهش سيستم ايمني بدن, تضعيف بينايي و…. بوده است. در اين مقاله كوتاه سعي كرديم تا شما عزيزان را با روش هاي ترك خودارضايي از نظر اسلام بيشتر آشنا شويد و به شما بگوئيم كه چقدر عوارض مضري را براي شما به همراه دارد.

منبع: مجله فارسي ها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.